Javier Cardona, de l’Associació Esportiva Eivissa Half Triatló, i Irati Matas, del Stadium Casablanca, s’han proclamat aquesta horabaixa campions de Balears de triatló en el marc de la vuitena edició del Triatló Illa de Formentera, que s’ha celebrat a Es Pujols, amb la participació de gairebé 400 corredors entre les categories Olímpic i Sprint. Matas ha estat també la primera a creuar la meta i s’ha adjudicat aquesta vuitena edició de la prova, cosa que no ha pogut aconseguir Cardona, que ha arribat en cinquena posició. Els vencedors absoluts de la prova llarga han estat els germans Parrilla, Ismael i Alberto, que han entrat de la mà, amb un temps de 2h10’40 «.
Abans del triatló olímpic, en el qual els atletes han hagut de recórrer 1.500 metres nedant, 40 en bicicleta i 10 quilòmetres corrent, s’ha celebrat la prova en categoria Sprint, sobre la meitat de distància en les tres proves. En aquesta categoria, el triomf absolut ha estat per a Jorge Morcillo, de l’Ecosport Alcobendas, amb un temps de 1h04’09 «, mentre que en fèmines s’ha imposat Ainara Minaya, del G.D. Presuntos, amb una marca de 1h17’02 «.
La prova, que enguany arribava a la seva vuitena edició amb rècord de participants, després de la seva suspensió l’any passat per culpa de la pandèmia, ha tornat a ser un èxit de participació i els corredors han gaudit d’unes magnífiques condicions meteorològiques i també en el mar per donar el màxim i oferir un magnífic espectacle que ha estat seguit per nombrós públic a Es Pujols. La prova ha comptat amb el patrocini institucional del Consell de Formentera i del Govern, a través de l’Agència d’Estratègia Turística de les Illes Balears (AETIB), i el patrocini principal de Trasmapi.
CLASIFICACIONS
Olímpic Masculí
1-Ismael Parrilla 2h10’40”
2-Alberto Parrilla 2h10’40”
3-Jorge Llàcer 2h12’32”
Olímpic Femení
1-Irati Matas Tur 2h24’46”
2-Dolores Fernández 2h32’34″
3-Silvia Valero 2h36’16”
Campionat de Balears masculí
1-Javier Cardona 2h12’55”
2-Joan Marín 2h13’03”
3-Miquel Ángel Capó 2h13’15”
Campionat de Balears femení
1-Irati Matas Tur 2h24’46”
2-Dolores Fernández 2h32’34”
3-Belén Vivo 2h46’14”
Sprint Masculí
1-Jorge Morcillo 1h04’09”
2-Vicent Ginestar1h05’22”
3-Wilhelm Edu Laporte 1h07’52”
Sprint Femení
1-Ainara Minaya 1h17’02”
2-Irene Bolufer 1h17’32”
3-Irene López 1h21’18”